17 aug 2010

De Pukkeltop van JWR

Pukkelpop bestaat 25 jaar en dat wordt gevierd met een onnavolgbare affiche. JWR kiest nu al de vijf hoogtepunten, da's kunnen!

The National (zaterdag, 19:25-20:25, Main Stage)

In 2008 nog ontiegelijk vroeg in de Marquee, dit jaar helemaal terecht op de grote Main Stage. Hopelijk mogen ze van de organisatie ditmaal wél traditionele afsluiter About Today tot het gaatje afwerken. Eindelijk erkenning dus. Ja, kleine jongens worden ooit groot. Toch had ik ze stiekem liever als afsluiter in de Club gezien.


Voor de andere vier, hier klikken!

Yeasayer (zaterdag, 22:30-23:30, Club)

Bevuilen de Club als laatste. Beetje ongelukkig, want overlappend met Jónsi, maar ik kies toch voor deze vestimentaire eigenaardigheden. In Trix begin dit jaar was er maar tijd voor één nummer uit hun fantastisch debuut, ik hoop zaterdag op meer van dattum! U vindt mij niettemin terug op de eerste rij. De Ijslandse elf bekijk ik wel een andere keer.


Tame Impala (donderdag, 14:20-15:00, Club)

Verse Australische kangoeroefilets die vrank en vrij hun ding doen. Alles en toch weer weinig. Waaierend en toch strak. Nostalgisch en toch vooruitstrevend. Irritant en toch aangenaam. Het t-shirt is al besteld.


Avi Buffalo (vrijdag, 16:40-17:20, Club)

Hoewel James Mercer een dag later als Broken Bells de Marquee komt verblijden, denk ik toch het dichtst bij The Shins te komen via onze Tip voor 2010. Single What's in it for? kan onderhand iedereen meefluiten, de rest van het album is minstens even hard de moeite waard.


Beach House (vrijdag, 22:20-23:10, Club)

Sint-Pieter wacht al een halfjaar op de komst van het duo uit Baltimore, zo hard werden ze dit jaar de hemel in geprezen door de verzamelde muziekpers. Ook wij van Dilly Blog bekennen schuld, Teen Dream was lange tijd de enige plaat waar we nog naar konden luisteren. Geen excuses.


Washed Out (geannuleerd!)

Als u mij nu wil excuseren, ik ga eerst een zomers potje rouwen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Find the best blogs at Blogs.com.