11 aug 2010

Trap gerust in de Festival! Fi:hP 14: Afsluiter

Laten we het hoe en wat op ons teergeliefde festival nog eens bondig bespreken.
Vrijdag beginnen we eraan met Stijn, die speelt van 18u40 tot 19u20. Daarna houdt de elektro nog niet op, maar maken we ons klaar voor iets meer M.I.A.-gehalte met Lucy Love. En hoera, met Peaches kunnen we enkel alleen nóg een stapje verder gaan. Onze arme dame heeft zich wel lelijk bezeerd met een valpartij en zal optreden in een rolstoel. Geen probleem, als ze haar kleren tussen 20u en 21u maar uitdoet! Hoe vettiger, hoe prettiger en haar behoorlijk seksueel getinte teksten zullen enkel een voorproefje zijn voor De Jeugd van Tegenwoordig, die de tent en omgeving bijzonder onveilig zullen maken. Er is echter veel kans dat ik een hoop van dit fraais mis, want de Dilly Boys zullen óók van de partij zijn! Spoed u dus allen naar de Joe Piler-bar, schiet me te hulp om de irritante cowgirls van hun troon te stoten en help mij aan de macht. Ik beloof dat ik zal dansen op een manier die dit alles meer dan waard maakt!

Zaterdag gaan we met een hopelijk slechts lichte kater verwoed door. Van 17u10 tot 18u is het al zo ver, met The Heavy, een lekker opwarmertje. Van 18u tot 19u gaan we door met The Van Jets – hoewel ik ze al twee maal zag deze zomer en menig keer voorheen, weet ik nu al dat het een waar feest zal blijken. Let vooral op de pauze tijdens Electric Soldiers. Hun freeze houdt ongeveer anderhalve minuut aan! Vernieuwend, dat valt te betwijfelen, maar fantastisch blijven ze hoe dan ook. Dan mag u aan het zuipen beginnen, want om 20u40 staan we weer paraat voor Disko Drunkards! Om zich daarna naar Just Jack te reppen – beperk de wiet een beetje, lieve schatten, de man is net afgekickt en zo hoef ik ook niet in uw smerige damp te staan. Dan wordt er nog even een blik geworpen op Bordinski, maar sta paraat om rond 23u naar Danger vertrekken. Daar zal u een zwaar dilemma te wachten staan: op welke muziek zullen we ons het meeste kunnen smijten; Vive la Fête of het goeie ouwe gevaar? Eén ding is zeker: u krijgt daarna slechts een half uur om uit te rusten, want daarna verwacht ik dat u alles geeft bij Fischerspooner. Geloof mij, ik zal u erin bijstaan. Daarna kunnen we gerust nog een uurtje uitbollen bij The Glimmers, die we eerder die dag al eens in volle glorie zullen aanschouwd hebben. Voor de durvers is daarna nog even Ida Engberg, maar ik wacht u tegen een uur of vijf vol verlangen in het verderzetten van feest op, aan de camping.

Als u mijn tempo aankunt en zondag nog iet of wat leeft, zijn we om 14u30 al van de partij om Creature with the Atom Brain te zien. Wees gerust, ik zal het u niet kwalijk nemen als u vindt dat deze muziek zich uitleent om even op uw gat te zitten. Het feestje komt pas terug op gang om 17u20, bij de Mad Caddies. Skanken maar! Het moment van nostalgie en vervroegd festivalgemis komt er om 19u10, bij Absynthe Minded. Daarna komt er nog even een laatste kans tot volledige overgave, en dat bij Sub Focus en MC ID, om 22u30. Hoewel ik er niet van hou, zijn ze wel de afsluiter, dus horen we massaal toe te stromen bij Admiral Freebee.

Tot straks! U hebt geen idee hoe geweldig de volgende dagen worden.
PS vergeet niet eens een kijkje te gaan nemen in de schitterende Igloo tent. Vorig jaar op Glastonbury, dit jaar op Feest In Het Park!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Find the best blogs at Blogs.com.