3 aug 2010

Trap gerust in de Festival! Fi:hP 7

Just Jack mag u gerust een eendagsvliegje noemen wat België betreft. Dat we massaal dol waren op Starz in their eyes, dat is een feit. Maar dat is bijlange na niet het enige goeie nummer dat die goeie ouwe Jack Allsopp heeft geschreven! Hij is niet vies van enkele Britse woordspelingen in zijn teksten, waardoor hij me natuurlijk als vanzelf aan de haak geslagen heeft.

Bovendien kàn de man nu eenmaal geen kwaad doen; in zijn muziek vindt u voor ieder wat wils. Een beetje disco, een beetje funk, een beetje hiphop en een beetje rap, wat wil een mens nog meer? Heerlijk om lekker bij te relaxen, een woord dat ik anders voor geen goud in de mond zou nemen.



In elk nummer lijkt wat melancholie verborgen, althans, dat bezorgt het mij toch. Het kan ook zijn dat hij enkel mijn rooskleurige jeugdherinneringen oproept. Eén ding is zeker; achter deze man staat ook een ijzersterke band.



Als u net zoals mij dit nummer altijd naarstig hebt meegezongen, maar nooit de werkelijke betekenis hebt begrepen, kan ik u één en ander uit de doeken doen. Jack schreef dit nummer toen hij alle drugs overboord gooide - zo staat Mary Jane voor wiet, Lois Lane voor cocaïne en bullet train voor speed. Het is vrij duidelijk dat hij achteraf blij is dat hij deze keuze heeft gemaakt - duh, op carrièregebied is het hem daarna wel behoorlijk voor de wind gegaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Find the best blogs at Blogs.com.